fredag 14 november 2014

Mitt barn kan spotta

Vi äter. Eller hon äter. Det är morgon egentligen men med våra mått mätta har vi endast sovit halva natten. Att somna efter två och vakna strax efter fem är inte en hel natts sömn så vi måste sova lite till.

Det jag funderar över denna morgon är om hon växer så fort att jag nästan kan se det med blotta ögat? Det känns nästan så. Inser att det lilla barnet sakta börjar veta mer vad hon vill och kan med små rörelser förmedla det.

Dock så läste jag Sanna brådings kommentar igår om VM i barn och inser hur rätt det är att vi jämför våra barn och jag anser att det blir bara värre idag när vi inte ändast gör det på öppna förskolan utan i sociala medier bara någon sekund efter de gjort ett nytt historiskt framsteg. Som att sitta, gå eller varför inge le som Irma nu sakta börjat göra. 

Eller spotta rakt ut. De gjorde hon alldeles nyss, för första gången. Vilket geni hon är. 

Inga kommentarer: