fredag 8 januari 2016

Kittad unge

På måndag börjar vår stora tjej förskolan. Det känns bra. Men lite vemodigt. Nu är de på riktigt. Nu ska vi ha vardag och skapa det livet vi ska försöka få ihop. Spännande är det men ändå finns den där tanken i att hon nu kommer vara mest av sin vakna tid med andra en oss. Hennes familj. Jag har ändå tur att jag har mamma och pappa som verkligen ställer upp. Där är hon nästan som hemma.

Försöker se till så att hon ska ha smidiga och bra kläder och skor inför starten. Lättare sagt en gjort. Hade varit så mycket kättare om hon kunnat meddela om skorna gör ont eller är kalla.

Ny fin overall har jag köpt. Betsällde nya stora Kavat skor igår. Om jag nu har en unge och tycker de är kul med fina saker till henne. Då borde de inte vara nått fel i att jag kostar på henne? Dock köps allt på rea och rabatt. Känns lite bättre då. 

Inga kommentarer: