fredag 16 oktober 2015

Att se de man har

Det är lätt att se vad man inte har. Vad andra har. Jag blir bättre hela tiden på att se det jag har istället. Hur rik jag är. På alla fronter.

Ikväll är en sådan kväll som jag ett tidigare år skulle haft ångest över att jag inte var på annan plats en jag är. Att alla andra är på en annan plats. Att alla andra har roligare en jag har.

Men i kväll ser jag det vackra i de jag har. Jag vet inte om de beror på mognad eller Irmas existens.

Hon och jag. Vi leker. Jag syr. Hon river. Vi delar två kokta ägg. Hon testar mjölk för första gången. Dricker den med sugrör. Jag tar ett glas vin. Hittar en tablettask och äter den i smyg med mina nötter.

När jag ska leta rätt på musik hittar jag Winnerbäcks nya. Ny för dagen. Jag lyssnar och funderar på att den artisten inte är mitt liv idag. Men så mycket historia och där med minnen. En del av mig.

Känner att denna höst har sådan fantastisk skimmer. Trotts över jävliga vaken netter och osämja. Det är vackert nu. 

Inga kommentarer: