torsdag 3 september 2015

De små drunknade barnen

I natt har jag stickat koftor till de drunknade barnen i Medelhavet. Drömmen fick mig att må illa när jag vaknade. De små barnen som fyller mitt Facebook flöde. De som dog för att världens vuxna offrar dem i striden. Så har de varit i alla tider. Barn, kvinnor och gamla har varit offer för krigen. Men aldrig har så många människor varit så medvetna om vad som egentligen händer som vi är idag. Ändå kan eländigheterna fortgå. Terese Cristianssons sommar i P1 följer mig denna sommar. Jag tänker på barnfabriker och annat som finns men att de är så lätt att bara blunda. Att leva i sin hälsingeidyll.
Såg detta citat i mitt instagranm flöde igår

You have to understand, 
that no one puts their children in a boat
unless the water is safer than the land


Så denna morgon skänker jag några fjuttiga ören

Inga kommentarer: