måndag 15 september 2014

Att fundera på livet

Bra platts att fundera på livet är en parkbänk 04:20. Betydligt bättre en i sängen den tiden i alla fall. En joggare sprang förbi, tidningsbudet cyklade förbi och en raklamuttdelare gick förbi..
Jag funderade på hur livet kommer bli de kommande månaderna. Mitt liv men även stort.
Igår fick Sverigedemokraterna 19% i valet i det lilla sammhället där jag är uppväxt. Det skär i kroppen av att veta att var femte person jag möter på konsum röstar på ett parti som står för allt jag inte står för. Jag är öppen för mycket.. men inte för männsikor som inte ser allas lika värde.
Jag är fortfarande arg över valresultatet igår men efter min tid på parkbänken inatt så besinnade jag mig. Gick vidare.. försöker se fram emot den kommande månaden med en skräckblandan förtjusning på så många sätt.

Inga kommentarer: