måndag 25 februari 2013

Livet i resan

Vi reser. Dag ut och dag in. I månader. Livet är en resa just nu. Jag gillar det verkligen. Mitt liv är en resa just nu, både i fysiskt och psykiskt perspektiv. Var vill jag nu? Vuxenlivet känns som välkomnande. Jag inser att om drygt ett år är jag trettio. Jag gillar fortfarande att bli äldre. Resan medför nya tänk. Vissa saker blir mer klara, andra är mer ovissa en någonsin. 

Ibland skulle jag inte annat en vilja vara en "vanlig" tjej. Vad det nu är. Men de känns som de är försent. Jag var nog aldrig vanlig, det gjorde att jag sökte mig vidare. Jag sitter i Indien nu. Om ett dygn sitter jag i Sydafrika. Jag är inte ett dugg nervös. Jag är där jag vill vara. Inte för alltid men för nu. På resande fot. Ta dagen som den kommer. Leva med impulser och spontanitet. Vara mer rädd för det som andra söker en för det andra är rädd för. 

Ser fram emot framtiden. Ser möjligheter och försöker bemästra mina egna begränsningar. Men framförallt. Försöka förstå vad jag egentligen vill. 

Hej bloggen. Jag är och jag finns. 

Inga kommentarer: