onsdag 12 september 2012

Kalles kaviar och Iphone 5

Alternative från rubriken kan vi diskutera takisolering. Även en bit livs ångest.

Får jag ta med några tuber kalles till Ryssland och de där tåget jag ska sitta på om en vecka? Inte för att jag äter kalles dagligen annars.. men på ägget såhär nattetid är det ju super. Redan där bevisar jag min ångest för att lämna Sverige, främst mamma och pappa om jag ska vara ärlig. Men även vänner och alla andra kära i min omgivning.

Såg just lanseringsvideon till nya IPhone 5. Den avslutas med att de säger att man kan alltid se sina älskade var man en är i värden.. Jag kan väll då efter den meningen känna mig rätt köpt? Som en teniknörd jag är så känns de som om de är denna IPhone som skulle vara den jag skulle ha. Men de är ju typ en månad på resande fot för oss. Tror jag får fundera på det där.

Annars så skulle jag stänga igen stugan för vintern idag. Istället har jag förberett för att de förmodligen kommer hjälpa oss att spruta in isolering i taket på fredag.. Så istället för att lämna stugan städad kommer jag lämna den i dammkaos.

Nu ska jag leta mig i sängen och bara tänka på kalles kaviar och IPhones. Inte något på min reseångest.

Inga kommentarer: