söndag 21 augusti 2011

Äntligen hemma

Jag har inte vaknat hemma en enda helgdag sedan någon gång i mitten på maj. Det är lång tid... väldigt lång tid.
Efter en bygg sommar och nu en bygg semester landade vi igår i Uppsala för 25 års fest och fotografering. Idag har jag pysslat hemma. Fixat med bilderna och avslutade kvällen med bokläsning i Backebo och en löprunda. Det skulle bli kort och lungt i tåskorna. Var det korta och det lugna försvann de vet jag inte. Men någon stans där svärfar förljde med. Väldans imponerad av mig själv när vi periodvis var nere i under 5 minuters tempo.. och att jag klarade att hänga på med relativtbra andning och steg alla de 9 kilometrarna..
Nu kommer jag sova gott inför att åka med 06:19 tåget mot gävle i morgon.. kommer nog sakna mitt X2000 mer en någonsin när klockan ringer.
Om en vecka är jag hemma på riktigt.. som jag längtar efter ett riktigt Uppsala liv nu.

Inga kommentarer: