torsdag 3 februari 2011

att sträck lyssna

För några månader sedan så bloggade min vän Em om denna bok. Mamma, Pappa, Barn av Carin Gärhardsen. Jag tänkte att den boken ska ja oxå läsa. Ni vet, sådär sen när jag får tid.. eller lyssna som egentligen är mer min grej. Har haft andra böcker de senaste månaderna och de tar ju X antal timmar att lyssna igenom en vanlig bok. Men så i måndags när jag skulle ut på långrunda med löpskorna i lugnaste tempot så var de denna boks tur att få förja med.. och nog har den följt med. För idag torsdag är den slut. Den har inet bara fäljt mig i öronen all den tid jag haft fri, utan även i tanken mest hela tiden. Det var sjukt länge sedan jag läste deckare.. Hade glömt hur en bra deckare känns att läsa. Nu är den slut.. borta från mina öron, men fortfarande kvar i tanken. Vill inte veta hur många timmar den tog att lyssna på. Såg att det var en av tre böcker nyss (nej jag har ingen koll just nu), men de känns bra, två till att bita tänderna i.

Men nu först Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, boken som jag känner jag måste ha läst (lyssnat på).

2 kommentarer:

Sara sa...

Hundraåringen kommer du gilla, den gav många skratt, bättre skriven bok får man leta efter!

Anonym sa...

Hammarbyserien var jättebra! Jag väntar nu på fjärde boken.

Hundråringen, ja håller med Sara, jag fick mig några härliga skratt jag också. Du har något att se fram emot.