torsdag 12 augusti 2010

en vuxen bekännelse från fröken olsson

sitter här och inser att de är bara elva dagar kvar på min tjänst här på kontoret. Vet inte om sommaren har gått i räserfart eller ej, eller jo de har den. men de är ändå en evighet sedan jag satte min fot på ultuna.
Nu när jag inser att de är bara två veckor innan jag är tillbaka så känner jag att jag nog vill vara klar med studierna snart. Snart måste livet som student vara över. För jag vill ha jobb, vanligt arbete med arbetstider, lön och semester.
Riktiga ansvar och strävan efter något annat en kurser som man tror att ska var användbara och sen tentor och betyg.
Vet att jag säkerligen kommer bli bra leds på arbetslivet oxå, snabbare en jag kanske vill.
men just nu känns de som om livet som student faktisgt får ta slut snart..
och när jag nu tänker på det så är de både oändligt långt till de är över. och ganska nära oxå..

arbeta passar mig just nu väldans mycket bättre en att studera.
de känner jag.
är inte de vuxet så säg?

Inga kommentarer: