måndag 7 december 2009

människor som följer en genom livet

det är bra märkligt vilka som blir kvar i ens liv. vilka som inte bara blir ett minne eller någon man hälsar på när man råkar träffas.
Vissa människor blir kvar. de blir bestående byggstenar.
det varierar kanske i vilken mängd de fyller ens dagliga liv. ibland kan de gå månader och år innan man hörs av.. men man vet att om det är något. om jag faller, så finns de där. en soffa och en kopp te.. lugnande ord eller ett minnens skratt.
ibland är man uppfylld av sin vardag.. men de som fyller min dag idag. de som nyligen anlänt till mitt liv.. ändå finns vissa kvar. en tanke eller ett minne kan swicha förbi.
jag kan fundera ibland på vilka fårn mitt dagliga liv idag som kommer bli bestående byggstenar. som inte bara kommer vara de som håller kvar taket på huset just idag. det är inte "bara" även dem är otroligt viktiga. men ändå funderar ja över vilka som är kvar om några år.. om många år.
för vist finns de personer som man trodde skulle finnas kvar.. som försvann. som ja kanske skulle kunna möt idag och skratta med. men inte ringa när jag behöver..
de finns även personer man trodde skulle försvinna. som man inet trodde var så viktiga.. som ändå finns i min grund. de som känner mig.. än bredare person en den ja är just denna minut.
vilka saknar du dag?

nu tillbaka till studierna... bort från livets tankar och in i bildavtals PMet ja ska avklara.

1 kommentar:

Jennie sa...

Dig bland annat! Eller saknar och saknar, men någonstans i det djupaste saknar jag alltid dom där du pratar om. Saknar att inte längre träffa dom varje dag, som jag en gång gjorde...