onsdag 25 februari 2009

Hälsingland


Min hälsingering är påtok förstor, hur jag tänkte den där dagen för många år sedan när jag testade ut den vet jag inte.. trotts det kan jag ibland inte låta bli att använda den. men jag testar den fler gånger en jag använder den, helt klart.
jag fastnade för en ring på en fin flickas finger i helgen.. det var oxå en landskapsring. det är sällan jag fastnar för någons smycken så mycket att jag ser, reflekterar och även berättar att jag tycker om det.
jag fastnar för stora ringar. nästan det ända smycket jag själv bär.. undrar om jag skulle använda min hälsingering mer om den varit i rätt storlek. för vem vill inte skryta om sitt vackra landskap.

1 kommentar:

elaina sa...

Hej "SusMagda"!
Vilken jättefin variant på HälsingeRing Du har! Vilken FinSmed har tillverkat den? Har själv en modell som en GuldSmed i Hudik har gjort som min dåvarande Fästman(numera Make!)gav mig i 5årig förlovnings-present!
Hoppas att det är OK att jag visar Din fina ring inne hos mig OCH att jag länkar hit in till Dig?
Annars får Du höra av Dig så tar jag bort det ur inlägget.
Hoppas Du har det bra i HälsingeSommaren, själv ska jag åka upp t Hudik om en liten vecka eller så...
=0)