måndag 17 december 2007

60,70,80,90

tænkte avlæmna en liten norge raport..
det førsta jag tyckte var spænnande med Norge om man bortser från den vakra naturen var hastighetsskyltarna.. i sverige ær de lixom næstan skjælv klart nær de ær 50, 70 eller 90. men i norge har de lite mer variation.. hær finns 60, 70, 80 och 90.
nått annat som var vældig intresant var de dær med att belata tunnel avgiften. om dålda kameran hade funnits i bilen hade alla fått sig ett gott skratt nær jag.. stressad av, att leta plånboken, titta på bilen bakom mig, konstatera hur mycket det kostar och prickeniet førsøka ha en konversation med gubben som skulle ta betalt om vad egentligen flexifule står før.. jag var praktiskt taget svettig nær ja væl fått grøn bil och tyst på gubben.

Annars ær Trondhiem vackert.. jag trøtt och vinet som vi nyss drack på en litet myigt cafe mycket gott..
Hittade æven ænda in i Jennies køk utan næge mer beskrivning en den lilla som hon gav igår.. och jag kan påpekat att det var två rondeller och inet en.. och att de nær namnen jag skulle leta efter inte fanns skyltade. men på bått mystisgt sætt hittade jag ænda in i køket..

Nu sitter jag på trondiheims universitet, NTNU. ett mysigt universitet, i alla fall natte tid.
Ænnu en stad jag tro ja jag skulle tivas i..

Inga kommentarer: