tisdag 12 juli 2011

En avokadosallad på waynes

Idag var en sådan där dag att jag måste komma ifrån kontoret under lunchen. Dessa dagar berger jag mig oftas till waynes, gammla waynes här i Gävle.
De finns massa olika saker att äta där, wraps och sallader, lasangen (som aldrig finns). Men jag har lärt mig att om jag tar något annat en min avokadosallad med qinoa så blir jag besviken. Så jag beställer min sallad. Äter upp alla räker. Eller först äter jag upp såsen, road island dressing. Tycker alltid att de är för lite sås. Äter upp brödet till såsen. Lite räker, avokado och senig skinka. Majsen, qinoan.. lite sallad. men sen då.. jag äter kanske en bit morot. Ingen tomat. Ingen gurka. Jag tycker att qinoan är lite grusik.
Men ändå är det till waynes jag går, äter min avokadosallad, tittar på människor och läser.
Blir mätt.

Inga kommentarer: