fredag 11 februari 2011

Tycka lite synd om SJ kanske?

Jag har just ansökt om restidsgaranti hos Sj.
I deras direkt svar fick jag följande meddelande

Hej Susanna Olsson,

Tack för att du har kontaktat oss på SJ. Med anledning av det extrema väderläge som har förekommit under en längre period med störningar i infrastrukturen och fordonsbrist som följd har vi fått in många ärenden. Detta har medfört långa handläggningstider. Vi beklagar detta och gör allt för att besvara ditt ärende så snart vi kan.

Jag har nu berömt sj i flera veckor.. har ju knappt känt av deras dåliga tid hållning sen jag började här i gävle (knappt..). De har gått över förväntan.. men efter att ha samtalat med en herre i morse vi den lite mer extrema förseningen på 3 ½ timme så tyckte jag att även jag kan ansöka om resegarantin. Det jag nu funderar är om vi verkligen har extremt väderläge och har haft det i en längre tid? Tycker de mer varit som vår i några veckor nu.. och de är väl ändå vinter en gång om år i detta land. De har då varit de sen jag föddes i alla fall..

Inga kommentarer: