onsdag 26 januari 2011

när en dröm gick i krasch

igår gick jag in på en hemsida till ett företag som opererar ögonen.
en dröm skulle ju vara att slippa trycka i linserna varje morgon.. eller som just nu ta itu med ett optiker besök och val av bågar.
nog för att jag just nu slipper inse varje dag i skolan att min syn är helt bedrövlig och att den styrkan jag har är för svag. men varje gång jag ska gå in i en mat affär eller gå in på gymet blir jag påmind.. jag ser inte ansikten just nu.
huvudverken som vi under julen trodde berodde på ögonen har dock inte känts på flera veckor..
men ändå.
anmälde mig som sagt på hemsidan igår.
en trevlig kvinna ringde upp redan idag. hon ville direkt bestämma en tid till mig. men jag kände att jag kanske måste fråga lite först.. (pris?) och under samtalets gång frågar hon mig om min syn har förändrats något på de senaste 2-3 åren.. jo men vist har den det erkände jag.
Hon meddelade mig då att jag kan höra av mig igen när min syn varit stabil i minst 2 år och att jag då skulle rådfrågas med min optiker.
Så drömmen att inom en snar framtid slippa syn hjälp är ny trasig. eller snarare kvar som en dröm.
nu måste jag alltså hitta en trevlig optiker.. men framförallt några fina coola och vuxna bågar.
energin flödar inte i den investeringen känner jag. trotts att jag annars är en rätt investeringsglad människa.

Inga kommentarer: