onsdag 29 september 2010

när jag kommer på konstiga saker

typ när ag kommer på att jag behöver konstiga saker
då brukar de inte spela någon roll om de är så dyra att de inte ens gör ont att betala dem, när de är mer bedövande att dra kortet
i morse, när jag cyklade till skolan i tre graders värme i en sommar jacka, då kom jag på att den blå duffeln nästan måste vara något jag måste ha, en kostig sak att måsta ha.
jag gick runt hela stan för att komma på att de var någon annan jacka en den blå duffeln jag egentligen ville ha.
tillslut testade jag den endå, den blå duffeln, den sinsta i storlek 38. och se, jag tror nästan att jag hade rätt, jag måste ha den.
killen i kassan (inte äldre en 20 och mycket trändigt klädd) medelade att en duffel var ett av dessa måste plagg i garderoben, jag kom då på den konstiga saken att jag nog ändå måste ha denna blå duffel.
fillosoferade när jag cyklade hem över vad jag kunde köpt i stället, för att få fram någonsorts dåligt samvete, men jag lyckades inte.
jag måste nog gjort ett bra köp, säger jag såhär någon timme efter, ingen ångest än.
jag behövde nog köpa denna duffel, bara för att jag fick den som en uppenbarelse när ag frös i morse och bara för att bevisa för mig själv att jag gör precis som jag vill.

Inga kommentarer: