tisdag 7 september 2010

de där med förvaring

var och skulle välja kök, kakel, klinkers och vägg färg till vår nya lägenhet idag.. och fick då chansen att gå upp och se en med exakt samma planlösning. vi är vist inte så noga vi. för lägenheten ska vi ha, men ingen av oss har varit in eller ens sätt en plan beskrivning på den. i mitt stilla sinne har jag på någe vis trott att den ska vara exakt som den vi bor i nu, förutom ett rum mindre. så jag fick en liten chock idag.. för den är anorlunda. inte alls samma känsla. och ja ett rum mindre.. men med de rummet försvinner vårt hall rum.. och det "riktiga" köket. stora rummet blir mindre.. men mycket större badrum. men de jag ändå funderar mest är var vi ska förvara alla saker. alla kläder, träningskläder, vinterkläder och skor. för med ett rum och en mycket mindre hall försvinner en hel del utrymmen.. mer exakt plattsen att ha den stora byrån och två garderober. men istället får vi en full stor frys och ett fullt stort kylskåp, vad vi nu ska ha det till.
Just nu tänker jag typ såhär.. de blir en del slänga, absolut, de blir en del fiffiga lösningar som ska funderas ut. men sen, kan man ha träningkläderna i nedre delen av kylen kantro? och skorna... passar inte de bra i halva frysen?
för ärligt.. de är sällan vi fyller upp de vi har just nu med speciellt mycket mat.
annat som säkert herren ja ska bo där med kommer bli lagomt ledsen är kökssoffan.. eller kommer han mer insistera på att trycka in den, trotts att utrymmet känns lite väl litet.
de val jag skulle göra idag känns inte alls så alvarliga, trotts att de är val och jag hatar val, på alla sätt och vis. men vitt kök, mörka bänkytor.. vitt vitt vitt. min mor tyckte varma färger... men ärligt så måste jag säga att valmöjligheterna var väldans dåliga.
men vist ska de bli fint. parkett överallt, sten i hallen och sprillans nytt överallt från golv till tak.
april, nu har tankarna börjat rulla, hur vill ja ha mitt boende från april och lite framåt?

Inga kommentarer: