söndag 26 september 2010

30 kilometers kamp

idag känns mina 3:12:39 lidingölopp helt okej. men igår var jag nog lite missnöjd.
inte ett enda steg på den resan gick som en dans. att konstant bli förbisprungen.. ha en näsa som inte borde varit med och ett sinne utan den riktiga kämpar kraften.
tung första mil.. sjukt tung. svårt att nå en hastighet och ett flyt på andra.. och som de är, en tung sista mil. för de är backigt.. de är inget folk bara säger. de är sjukt jobbigt.
nu funderar jag hur jag ska ta mig tillbaka till led 8 nästa år och klara av att genomföra loppet med riktiga löpsteg och med en löpglädje jag saknade igår.
nu ligger jag i soffan med en sjukt äcklig näsa och ben som jag inte vet hur jag ska stå ut med.
men innan nästa års lidingö har jag andra mål..
gnistan är inte släckt.

Inga kommentarer: