söndag 12 september 2010

100 min yoga till förbannelse

idag, skulle vi mitt i studierna ta ett långt yoga pass på campus. andra i ordningen.. jag mindes första som jobbig men ok. idag förvandlades jag till ett svart monster.. alla övningar gjorde förskräkligt ont. inget var kul och ju längre tiden gick ju dåligare humör hamnade jag i. sista 10 minutrarna låg jag mest.
hem, avocado och hårdbröd. lite mer studier.. men sen insåg min sambo att det här fungerade inte. så ut med mig på den löprunda jag längtat efter hela helgen.. först styrde han dock om planerna på var vi skulle löpa så jag blev ännu surare. men efter fyra snabba (typ, försök till sanabba i alla fall) vändor runt slottat och en skön ner jogg så blev jag människa igen.. lagat mat tillsammans och nu studerat lite till. glad och skön känsla i kroppen.
men skam den som ger sig... jag ska plåga mig genom x antal yoga pass till. för ensak är säker.. rörligare kropp, lugnare inre, de är någe ja behöver.

Inga kommentarer: