torsdag 26 augusti 2010

men tomaste

skrivbordet börjar bli tomt. antäknar och lämar över mina ärenden.
går igenom alla högar. slänger och arkiverar.
de käns lite märkligt tomt måste jag säga. för jag har gnussat rumpan mot denna stol många timmar de senaste tre månaderna.
om de har gått fort eller långsamt vet jag inte.
rätt långsamt tror jag. för hur som så kanns de som evigheter sedan de var den där första dagen och jag satt är och fasiken inte ens fattade vad ett pantbrev var..
jag har lärt mig lite sendess..
sista lunchen nu. sista fikat i morse.
ja vist känns de konstigt att avsluta delar av livet..
men de mest spännande är att de kommer nya äventyr.
går stigen på vägen fram henom livet.. upp och ner. ibland går de långsamt ibland fort fort.
ibland är de läskigt. ibland sorgligt. men de går framåt. jag lär mig mer och mer..
livet är ju lite spännande.
tömmer mitt gävle skrivbord och går vidare.
kanske kommer jag åter.. vem vet.

Inga kommentarer: