fredag 20 augusti 2010

jag är en förföljare

klev på tåget i morse.. mycket folk. gick två vagnar och insåg att jag inte skulle finna någon plats som var hel tom. gick en vagn till och valde att sätta mig längst ut på ett tre säte. mitten sätet var tomt och längst in sätt en läsande kvinna med röda skor.
klev just på tåget som ska ta mig åter till uppsala. inte lika mycket folk men första vagnen finns inget helt tomt säte. i andra finns längst bort ett tomt. sätter mig. äter några nötter.. ser helt plötsligt kvinnan på andra sidan gången. samma bok. samma röda skor. undrar om hon lagtmärke till mig. minns mig. funderar på om jag förföljer henne.. två timmar och 20 minuter. kommer jag ha varit placerad bredvid henne idag. hon ser inte ut som kvinnan man pratar med. mer hon som pendlar varje dag och tar vara på tiden genom att läsa och vila. som jag ska göra nu.
Published with Blogger-droid v1.5.2

Inga kommentarer: